T-shirtautomat

Designföretaget Universalpixels har lanserat t-shirtautomat på NK Denim. Vad är då detta? Idén går ut på att på att distribuera t-shirtar på burk skapade av unga, spännande designers, som annars skulle ha svårt nå ut till en stor publik. Inför lanseringen har studenter från designskolorna Beckmans, Berghs, Konstfack och Forsbergs tävlat med motiv skapade utifrån ledorden ”100 % Modern Svensk”. Fyra motiv röstades fram och finns till försäljning i automaten på NK Denim.

Bakom detta står de unga entrepenörerna Nathalie Lameri och Imad Ibrahim från Malmö, som själva har ett stort intresse av design. Syftet med projektet är att vara en kanal för unga designers att nå ut med sina produkter, och de har redan märkt av ett stort intresse.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0